Hasicí přístroje do auta se obvykle dodávají s upevňovací konzolou, aby v autě nezavazovaly a byly řádně uchyceny. To pomáhá předcházet jejich poškození. Měly by se nosit v kufru a to hned z několika důvodů:
· Nutí vás vystoupit z auta, abyste hasicí přístroj mohli použít – tedy vybízí vás, abyste vystoupili z auta, místo toho, abyste zůstali uvnitř auta, což může být při požáru nebezpečné.
· Je nepravděpodobné, že by se poškodil při většině vážných nehod (například čelních), přičemž jediným rizikem je, že do vašeho auta zezadu v rychlosti narazí jiné vozidlo.
Existují tři třídy požárů, které postihují vozidla v provozu, garáži či na parkovišti:
· Třída A: dřevo, tkanina, papír, guma (lehce hořlavé materiály)
· Třída B: hořlavé kapaliny jako benzin a olej
· Třída C: hořlavé plyny, jako jsou ropné plyny atp.
Suchý práškový hasicí přístroj s hodnocením ABC vyhoví všem těmto scénářům; suché práškové hasicí přístroje s hodnocením BC jsou také v pořádku.
Hasicí přístroje do auta mají podobnou kapacitu jako běžné hasicí přístroje, jsou však kompaktnější. Pro uhašení většiny požárů aut postačuje hasicí přístroj o hmotnosti 1-2 kg ; jedná-li se o velké auto, pickup nebo dodávku, noste s sebou 2 kg práškový hasicí přístroj.
Jednoduchý hasicí přístroj do svého auta naleznete také na našem e-shopu filtreaoleje.sk
Pokud jezdíte na soukromém motorovém vozidle, nemusíte mít u sebe hasicí přístroj, alespoň u nás na Slovensku. Pokud se však nacházíte v některých evropských zemích, jako jsou Belgie, Bulharsko a Polsko, tak si to před cestou zkontrolujte. V těchto státech je hasicí přístroj součástí povinné výbavy a pokud byste jej neměli, hrozí vám mastná pokuta.
Zaměstnavatel musí splnit množství zákonných požadavků, aby zajistil bezpečnost svých zaměstnanců (řidičů). I když firemní vozidla lze klasifikovat jako „pracoviště“, žádný zákon neříká, že hasicí přístroj je povinen ve služebním autě . Pokud však bylo provedeno posouzení rizika a běžné povinnosti řidiče vystavují určité riziko požáru, je rozumné jej mít hasicí přístroj s sebou.
Větší nákladní auta a vozidla, která přepravují nebezpečné věci nebo chemikálie, budou mít zvláštní předpisy upravující typ hasicího přístroje, který musí být přítomen v daném vozidle.
Máte-li auto, které používáte na závod (okruh nebo rally), budete potřebovat hasicí přístroj.
Pokud bychom to měli shrnout, tak na Slovensku nejste povinen mít hasicí přístroj v autě, ale doporučujeme to. Nikdy nevíte, kdy jej budete potřebovat vy nebo jiný účastník silničního provozu. Nezapomínejte na ostatní prvky povinné výbavy.
Požár motoru je nejpravděpodobnějším typem požáru, který zažijete ve svém autě , protože máte pod kapotou horký olej a elektrický systém. Je méně pravděpodobné, že se vznítí benzín v nádrži, pokud není nádrž poškozena při nehodě nebo pokud se palivové potrubí neroztrhne. Také existuje šance, že horký výfukový systém může způsobit vznícení suché trávy, pokud na ní zaparkujete.
Jak ale uhasit požár motoru? Problém je ve zdroji kyslík. A k máte (nebo máte podezření, že máte) hořící motor, neotevírejte kapotu úplně , jinak nakrmíte oheň množstvím kyslíku, což způsobí jeho vzplanutí. Jednoduše vypněte motor, vyklopte kapotu, prostrčte trysku hasicího přístroje přes mezeru a nastříkejte co nejvíce prášku do prostoru motoru.
zakoupené na runder.cz 01.11.2024
zakoupené na runder.cz 04.11.2024
zakoupené na runder.cz 12.11.2024
zakoupené na runder.cz 19.11.2024
zakoupené na runder.cz 15.11.2024
zakoupené na runder.cz 17.11.2024